Terug

Campagne 'Sturen op Cijfers'

Ondernemers helpen hun bedrijfsadministratie zó in te richten, dat ze - waar nodig aantoonbaar - kunnen sturen op cijfers. Met dat doel lanceerden MKB-Nederland en de adviseurs en accountants van Flynth tijdens de Week van de Ondernemer in Utrecht de campagne ?Sturen op cijfers?.

Als gevolg van de aanhoudende crisis komen steeds meer ondernemers in de financiële problemen, terwijl dat zeker niet altijd nodig is. Zowel MKB-Nederland als Flynth constateert dat met name kleinere bedrijven hun administratie vaak onvoldoende op orde hebben. Daardoor hebben ze geen betrouwbaar beeld van de stand van zaken binnen het bedrijf. Een gebrekkige administratie maakt ondernemers ook kansloos als zij bij een bank aankloppen voor krediet.

Het goed bijhouden van de administratie maakt het mogelijk om te sturen op real-time online managementinformatie. Denk aan het vergelijken van de tussentijdse resultaten met de begroting en het voorgaande jaar, daaraan conclusies verbinden en bijsturen waar nodig.
“Wanneer een ondernemer kan aantonen dat hij stuurt op de cijfers, doordat hij zijn administratie zo heeft ingericht dat die cijfers ook direct beschikbaar zijn, dan vergroot dat zijn mogelijkheden voor een financiering aanzienlijk”, zegt Maarten Zemann, directeur MKB Advies bij Flynth.

Juist in de huidige economische omstandigheden hebben mkb-ondernemers behoefte aan praktisch inzicht en ondersteuning bij de regie op hun financiële huishouding. Met de campagne 'Sturen op cijfers' willen MKB-Nederland en Flynth hen daarbij helpen. Het uiteindelijke doel is dat ondernemers zich met al hun activiteiten structureel richten op waardecreatie en waardegroei. Maar in eerste instantie zal het bij veel bedrijven vooral een kwestie zijn van het hoofd boven water houden.

Op de financiële desk van MKB Servicedesk, het online ondernemersplatform van MKB-Nederland, krijgt de ondernemer uitgebreide informatie over de verschillende facetten van de financiële bedrijfsvoering. Met een interactieve scan kan hij/zij zelf testen in hoeverre de administratie op orde is en in hoeverre hij/zij het bedrijf op basis van de cijfers kan sturen. Op grond van de resultaten van de scan ontvangt de ondernemer gericht advies om zichzelf te verbeteren.

DE VERENIGING VAN LABORATORIUMHOUDENDE TANDTECHNICI (VLHT) IS IN 1932 GOEDGEKEURD BIJ KONINKLIJK BESLUIT EN HEEFT TOT DOEL HET BEVORDEREN VAN DE PROFESSIONELE BELANGEN VAN DE ONDERNEMINGEN IN DE TANDTECHNISCHE BRANCHE IN NEDERLAND IN HET ALGEMEEN EN VAN DE LEDEN VAN DE VERENIGING IN HET BIJZONDER.
2024 © 100 Merkversterking. Alle rechten voorbehouden.